dagens ord

Fandtes der bare på dansk et ord som det tyske

"Farbenfroh"

så ville dette ord dække mine følelser for og kærlighed til
FARVER

tirsdag den 15. januar 2013

Broderi og log cabin...

Så kan de bare komme an - de kære elever på Sy og Design holdet i morgen.

Jeg har i dag broderet - ja, du læste rigtigt - broderet korssting, hvilket er meget, meget længe siden. Og med den tid, det tog, så forstår jeg godt. Men jeg har hygget mig, det har nærmest været helt meditativt. Jeg har siddet i sofaen ved siden af brændeovnen (med ild i...) med en god kop kaffe og lyttet til relax musik... og broderet. Det tog knap 4 timer, og nu har jeg brugt yderligere to på at indfælde mit lille broderi i lyserøde, rosa og ternede bjælker til en smuk log cabin, der så igen er blevet til en pude.
DET skal de i gang med i morgen, de kære elever - og bliver de færdige, ja, så har de både lært at brodere, at sy log cabin og endelig at sy en lynlås i - hele tre ting... Jeg er tilfreds :-) Og ja, det er det lille skelet på 6 x 8 cm. i midten, der tog 4 timer at sy...


1 kommentar: